Thursday 5 April 2012

we are BROTHERS and SISTERS


assalamualaikum, hello there WORLD

tgh2 bukuk facebook, tergeraklah hati untuk menonton video yang di share oleh seseorg neh.


dan, AKU SUKE LAGU INI!!!!

bukan pasal lagu ni, yang nak diceritakan accually. tapi berkaitan je. lagu ini banyak sebut perkataan TOGETHER. 

ape2 yang kite buat pown, mesti ade yang teman. means that we are not alone in this world.
but sometime, aku pelik, banyak org putus asa dengan ujian yang Allah berikan. antara sebabnya, die rase macam die tanggung sorang2. sampai ada yang bunuh diri la.. haish..= ='

come on guys, look around you. you have family, friends, teacher and the community around you. why should you feel alone. and dalam apa2 yang kite buat selama neh, walaupun zahirnye kite memang lah buat sorang2, but indeed we do it all TOGETHER

from my experiences, kalau aku tersuke kat seseorg, memang lah aku suke sorang2, but there is my friend to be talk with. kalau aku rindu family, ade jugak kawan2 aku yang rindu family die. we share the same feeling. kalau aku rase nak nangis sebb lenguh kaki, aku ada mak aku yang boleh lend shoulder die.

dan, selau jugak aku jalan sorang2 pergi kelas, aku rase teramatlah sunyi. like i'm alone. but dan perjalanan tu, aku selalu terkenang kembali kenangan bersama keluarga, kawan2, cikgu2 dan ramai lagi. dan aku rase BERSYUKUR SANGAT2. sebab aku tahu aku x sorang2 dalam dunia nie.

and REMEMBER that we always always always have ALLAH.

DAN, ketahuilah Allah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Dia tidak akan biarkan hamba2nya yang beriman bersedih hati. setiap senyuman itu kerana kasihnya Allah, dan setiap duka itu juga kerana kasihnya Allah. 

and also, THERE IS ALWAYS HAS A LIGHT AFTER THE HEAVY RAIN( okeh cilok dari tajuk presentation kawan aku, tapi ayat neh best )

GAMBATEE people !!!


No comments:

Post a Comment