Thursday 12 April 2012

PRECIOUS MOMENT

Assalamualaikum,

today post, agak sentimental because saya rasa sangat sentitive right now.
it's about the PRECIOUS MOMENT in my life, maybe in your life too.

1. moment  with my family ( of course)
         yeah, now saya hidup berdikari. makan sendiri, jalan sendiri. YES!! saya jealous dengan gamba2 yang di post ke FB semase keluarga saya sedang bersuke ria tanpa saya. and, the MOMENT where i used to be in that moment too. jalan2, take a picture, oppsss not A PICTURE but A LOT OF PICTURES. and that pictures ade dalam lappy, dan suatu hari this lappy punye hard disk rosak and kene ganti yg baru. so, that pictures disappears.. but, my second hard disk ( whch is my BRAIN) keep the copies. I do rememder that time when we all singgah teluk batik on the way nak balik ipoh. the moment bile kenduri semua org wajib pergi sbb dapat makan free and balik x yah susah2 nak masak. and, maen bowling, shopping, all of that.   that is the precious moment. but now, it seem like I've been left behind. but I know, it is not their intention. suatu hari, ibu cerite die pergi pasar malam and beli nasi bungkus untuk aku. wahh, TERHARU... yeah they do remember me, ALWAYS.

2. the moment with my dearest friends
          I am U student now. and left my school world behind. my friends that I always share my probs, cry together, fight together, bergurau senda, time lepak kat tempat letak basikal, time breakfast pagi2 kat kantin, time makan maggi mase PMR. owh YES i do really miss that moment. first month masuk U, yes saya rase kosong cause my roomie, member die banyak yang same U ngan diorg. but, saya hanya la sebatang kare di tengah lautan dalam. ( okeh, sastera sgt ) hampir nangis actually time tuh. but, i have to be brave. dan untuk mengurangkan rase rindu tuh saya contact la mereke kadang2.
       in a few month, dah okeh dah. dah rapat ngan roomates, classmate. masuk lah sem 3. sekarang, I really rindu my roomate yang cerie cm dulu. skang seem different cause masing2 busy with their stuff. yes, walaupun hari2 jumpe, tapi x macam dulu. mase same2 makan kat Wendy's, same2 belajar tgh makan, same2 berkumpul makan same2, same2 pergi shopping. YEAH!! I MISS THAT MOMENT.
      tapi, hubungan ngan classmate semakin rapat. saya dah berani nak share secrets with one of my friends. create new precious moment with them. gelak same2, nangis same2, share stories. yeah, i'm happy.
       All in all, saya harap sgt precious moments neh x hilang malah bertambah banyak dari hari ke hari. yang dah retak tuh, insyaAllah akan dibaiki. Allah Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani. Dia akan tolong hambanya yang berniat ke arah kebaikan.


*p/s every moment with your loved ones, please do appreciated it. because ianya menanbahkan lagi rencah2 kehidupan yang korang semua hadapi dan alami. walaupun, yes perasaan rindu itu menyakitkan,but itu lah yang menguatkan kasih sayang yang pernah terjalin. please do tgh baring2 tuh ingt balik that precious time, supaya kita sentausa bersyukur. and dont forget to say Alhamdulillah.

DONE!!!! thanks for reading my 'luahan hati' =]

No comments:

Post a Comment