Sunday 10 June 2012

change as you can

assalamualaikum,

EVERYBODY CAN CHANGE !!

familiar sangat ayat di atas tuh.

yes, undeniable yang semua orang boleh berubah. bukan orang je sekarang ini yang boleh berubah. even, sebagai contoh, televisyen pun boleh berubah. bezakan televisyen dulu dan sekarang right.?

dan, orang mempunyai banyak persepsi sendir tentang perubahan diri.

            satu cerita tentang seorang budak yang taku sangat nak berubah. dia tidak pernah pakai tudung warna lain selain hitam kerana warna hitam sahaja yang tidak jarang dan menampak kan leher. kawan2, keluarga semua mendesak dia supaya tukar attitudenya terhadap fesyen. namun pendiriannya tetap, dia tetap tidak mahu melakukan sebarang perubahan.

             sampailah suatu masa, dia tahu akan kewujudan inner tdung yang boleh dipkai bersama tudung yang yang. di situ satu demi satu perubahan dia lakukan. kini dia berani memakai tudung warna lain yang jarang bersam inner tudung.

dalam cerita itu, dapat di summaries kan yang budak itu mengelak perubahan melainkan perubahan yang dia lakukan itu adalah tetap dan betul.

CHANGE!!! yes everybody can change.

BUT, kita perlu;lah bijak dalam melakukan perubahan. perubahan yang dilakukan mestilah diarahkan ke araah yang betul. to the right path. to the positive part not to the negative side.

samaada memakai tudung yang jarang dan pendek atau memakai tudung bersama inner yang labuh sehingga menutup dada.

itu pilihan kite, perubahan yang kita sendiri lakukan. yang akan membawa kita ke jannah atau ke jahannam

WAKE UP PEOPLE, DO CHANGE!!


No comments:

Post a Comment